Oui, oui, Paris!

Bienvenue en France
Notre Dame
In 2009 ben ik voor het eerst in Parijs geweest. Dit was voor mij en mijn vriend ook meteen onze eerste trip naar het buitenland samen. We waren toen al bijna 4 jaar samen, maar zijn tot deze trip nooit samen op vakantie geweest naar het buitenland. Dit maakte het dan ook extra bijzonder. Deze citytrip was eigenlijk een verrassing van hem voor mij, maar omdat ik toen met mijn stage en scriptie zat, moest hij van te voren weten wanneer ik een paar dagen ‘vrij’ kon nemen en hierdoor had hij zich versproken.

De avond voordat we vertrokken, heb ik een aantal bezienswaardigheden opgezocht, want we hadden namelijk ‘maar’ 4 dagen en ik wilde natuurlijk wel zoveel mogelijk van deze wereldstad zien. Aangezien ik hier tot diep in de nacht mee bezig was, ging ik veel te laat slapen en om 6:50 uur ’s ochtends schrokken we wakker; de taxi zou ons om 7:00 uur ophalen om ons naar het treinstation te brengen. We vertrokken op een zondagochtend en de bussen rijden dan nog niet zo vroeg, dus hebben we een taxi geregeld om vervolgens de eerste trein naar Amsterdam te pakken om daar vervolgens over te stappen op de Thalys naar Parijs (Gare du Nord).

Ons hotel bevond zich op loopafstand van treinstation Gare du Nord. Alle bezienswaardigheden hebben we met de metro (of te voet) bezocht.

ParisHighlights van deze citytrip:
Arc de Triomphe (foto rechtsboven)
Cathédrale Notre Dame (foto in het midden)
Avenue des Champs Élysées
Basilique du Sacré-Cœur (middelste foto onderin)
Montmartre
Musée du Louvre (foto rechtsonder)
Eiffeltoren beklommen (foto links)
Tour Montparnasse
Dinner cruise op de Bateau le Calife op de Seine

In de 4 dagen dat we er waren, hebben we veel gezien, maar er valt nog genoeg te ontdekken als we weer naar Parijs gaan!
Kissing - The Eiffel Tower

2 gedachtes over “Oui, oui, Paris!

  1. Pingback: From Rotterdam The Hague to Prague | barbara nathalia

  2. Pingback: Oui, nous sommes à Paris! | Barbara Nathalia

Geef een reactie

